Da­ta­eks­pe­di­tio­ner

Informatik og sundhed

INFORMATIK 

Brug informatikfaget i en sundhedscase. Undervisningsforløbet med udgangspunkt i virkelige problemstillinger og dækker programmering, interaktionsdesign og modellering.

Slagtilfælde og genoptræning

BIOLOGI/BIOTEKNOLOGI 

Brug digitale værktøjer til at arbejde med kernestofområdet nervefysiologi på en ny måde. Med M5 Stick C får eleverne egenhændigt indsigt i emnet og mulighed for at deltage aktivt.

Markedets usynlige hånd

SAMFUNDSFAG/ERHVERVSØKONOMI

Prisfastsættelse bliver her formidlet på en helt ny måde. Gennem appbaseret spil og modellering får eleverne en dybere forståelse for økonomisk teori, og hvad digitalisering betyder for samfundsøkonomien.

Sociale medier og virkelighedsopfattelser

DANSK

Hvordan kan vi tale om en fælles virkelighed på sociale medier, og hvordan opfatter vi den? I dette undervisningsforløb lærer eleverne, hvilken betydning den digitaliserede verden har for vores selvforståelse, og hvilken magt den har på grund af algoritmer og big data.

Bioinformatik og ml

Machine Learning og Bioinformatik

INFORMATIK & MATEMATIK

Kan vi bestemme forbryderens udseende ud fra et DNA-spor? Lad dine eleverne lave en Machine Learning model til forudsigelse af øjenfarve og lære, hvordan AI kan forudse, hvem vi er ud fra Big Data.

Bioinformatik

Bioinformatik

BIOTEKNOLOGI

Blockchain

Blockchain

INFORMATIK/PROGRAMMERING

 

Data og privatliv

Data og privatliv

SAMFUNDSFAG

 

NLP

NLP

INFORMATIK

 

Data og privatliv

Data og privatliv

INFORMATIK

 

Studieretningsprojekter

Agent-baseret modellering af en epidemi

Smittespredning kan beskrives med matematiske modeller. Her kan eleven, der skriver SRP i bioteknologi, biologi, matematik eller informatik prøve kræfter med at programmere egne agentbaserede modelleringer af smittedspredning.