Da­ta­eks­pe­di­tio­ner

Informatik og sundhed

Brug informatikfaget i en sundhedscase. Undervisningsforløbet med udgangspunkt i virkelige problemstillinger og dækker programmering, interaktionsdesign og modellering.

Slagtilfælde og genoptræning

Brug digitale værktøjer til at arbejde med kernestofområdet nervefysiologi på en ny måde. Med M5 Stick C får eleverne egenhændigt indsigt i emnet og mulighed for at deltage aktivt. 

Markedets usynlige hånd

PÅ VEJ
Prisfastsættelse bliver her formidlet på en helt ny måde. Gennem appbaseret spil og modellering får eleverne en dybere forståelse for økonomisk teori, og hvad digitalisering betyder for samfundsøkonomien.

Serious Games

PÅ VEJ

Lad eleverne skabe et spil, der ikke bare underholder, men også gør det sjovere at lære, at tilegne sig begreber og måske endda skrive. I undervisningsforløbet skal de udvikle og programmere på egen hånd.

 

Studieretningsprojekter

Agent-baseret modellering af en epidemi

Smittespredning kan beskrives med matematiske modeller. Her kan eleven, der skriver SRP i bioteknologi, biologi, matematik eller informatik prøve kræfter med at programmere egne agentbaserede modelleringer af smittedspredning.